اخبار فرشفرش

شرکت دانش بنیان تولید کننده تجهیزات بافندگی

خبری

  • شرکت دانش بنیان تولید کننده تجهیزات بافندگی! یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید تجهیزات بافندکی در ایران شده است و توانسته است تجهیزات بافندگی فرش را بومی سازی کند.

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، علیرضا مهران شریفی مدیرعامل شرکت نماد پردا و عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان قطعات ماشین های نساجی گفت: با وجود آن‌که، فرش ایرانی در سال‌های اخیر رقبای بسیار بزرگی در بازارهای جهانی پیدا کرده است، اما هنوز فرش و قالی دستباف ایرانی معتبر ترین برند در بین مردم ایران و جهان محسوب می‌شود. ما نیز تلاش کرده ایم تا با بومی سازی تجهیزات این حوزه، به توسعه صنعت فرش کمک کنیم.

    علیرضا مهران مدیرعامل شرکت دانش بنیان افزود: شرکت ما در حال و حاضر در زمینه تولید ماشین‌آلات بافندگی در ایران فعالیت دارد.

    با توجه به اینکه فرش ماشینی و دستباف، بازار بسیار گسترده ای در ایران دارد به همین خاطر لازم است تا قطعات و تجهیزات دستگاه را در ایران به طور کامل تولید کنیم.

    جالب است بدانید که، سیستم دستگاه بافندگی موسوم به ژاکارد الکترونیکی یکی از این تجهیزاتی است که نقش مهمی در خط تولید بافت انواع فرش ماشینی دارد. دستگاه ژاکارد الکترونیکی در داخل ایران و شرکت بومی سازی شده و به تولید انبوه رسیده است.

    ژاکارد الکترونیکی نقش کلیدی در تولید فرش با کیفیت را دارد. وی با اشاره به نقش این دستگاه در تولید فرش با کیفیت، گفت: سیستم بافندگی که به نام ژاکارد الکترونیک مشهور است از اجزاء مختلف مکانیکی، الکترونیکی و کامپیوتری تشکیل شده است.

    مطلب پیشنهادی: تجهیزات مدرن قالیشویی در ایران

    تولید این دستگاه بافندگی در داخل کشورمان ایران توانسته است باعث صرفه جویی ارزی قابل توجهی شود و کشور را از واردات آن بی‌نیاز سازد.

    همچنین در ادامه بیان کردند که: مدل‌های مشابه این محصول که توسط دو شرکت اروپایی تولید می‌شود ممکن است تا ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار یورو نیز قیمت داشته باشد. در صورت حمایت و تأمین ارز مورد نیاز، می‌توان این دستگاه را با یک ششم قیمت محصول مشابه خارجی در داخل کشور تولید کرد.

    ‌شریفی ضمن تاکید بر اهمیت بومی سازی دستگاه های مرتبط با صنعت فرش، افزود: سیستم بافندگی ژاکارد الکترونیک هسته‌مرکزی در خط تولید بافت فرش ماشینی محسوب می‌شود و وظیفه کنترل طرح و نوع بافت از نظر بافت نخ‌های رنگی و ضایعات داخل فرش را برعهده دارد. این دستگاه بافندگی همچنین، طرح و نوع بافت فرش را مشخص می‌کند. این دستگاه، باعث افزایش کیفیت بافت فرش می‌شود.

    وی در ادامه گفت: شرکت‌های تولیدکننده فرش‌ماشینی متوسط و بزرگ که فرش‌های ۱۰۰۰، ۱۲۰۰ و۱۵۰۰ شانه تولید می‌کنند مشتری این دستگاه بافندگی هستند.

    شریفی ابراز امیدواری کرد تا در آینده نزدیک دستگاه بافندگی، با ظرفیت و راندمان بالاتر نسبت به نمونه قبلی در این شرکت تولید شود.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    pazirik

    شرکت دانش بنيان پويا پازيريک، بزرگ ترین تولید کننده ماشین آلات تمام اتوماتیک قالیشویی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    همچنین ببینید
    بستن
    دکمه بازگشت به بالا