دستباففرش

تفاوت بین فرش دستباف و ماشینی چیست؟

  • چرا باید فرش دستباف بخریم؟ تفاوت اصلی بین فرش دستباف و ماشینی چیست؟ ویژگی های منحصر به فرد قالی دستباف چیست؟ برای شستشوی انواع فرش چه دستگاهی بهتر است؟

    اگر چه امروزه فرش های ماشینی بسیار زیبایی به لحاظ نقش، طرح و رنگ بندی وارد بازار شده و به دلیل تنوع و قیمت ارزان نسبت به فرش دستباف مورد استقبال قرار گرفته است.

    ولی باید به این نکته اشاره کنیم که فرش دستباف برخلاف گران بودن آن نسبت به فرش ماشینی دارای مزایایی می باشد و بهای بیشتر پرداخت کردن برای خرید آن به­ عنوان پس‌اندازی برای آینده، از نظر بسیاری از افراد به صرفه‌ تر است.

    با مقایسه فرش دستباف و فرش ماشینی مزایای فرش دستباف آشکار می ­شود.

    در این نوشته به سه تفاوت اصلی فرش‌های دستباف و ماشینی می پردازیم و در ادامه ویژگی ­های منحصر به فرد فرش دستباف را بیان می­ کنیم.

    چرا باید فرش دستباف بخریم؟

    یقینا چون مواد تشکیل دهنده فرش دستباف از طبیعت گرفته شده و به هیچ وجه از الیاف مصنوعی استفاده نمی­ شود به تامین سلامت جسمانی شما کمک خواهد کرد. پرز های پشم مانند قالی و فرش با خاصیت الاستیک و فنری خود، حتی می­تواند نقش یک تشک استاندارد را ایفا نمایند.

    باید ها وو نباید ها در خرید فرش دستبافت
    تفاوت بین فرش دستباف و ماشینی چیست؟

    طرح ­ها و رنگ ­های متنوع قالی دستباف آرامش روحی و روانی شما را تأمین و موجبات لذت بردن در زندگی را برای شما فراهم می­ نماید. شما می­ توانید از میان هزاران طرح و نقشه رایج در قالی دستباف ایرانی و با رنگ­ بندی­ های بسیار متنوع آن چه را که باب طبع شماست و از دیدن آن لذت می­ برید انتخاب نمایید.

    با خرید فرش ­های دستباف نفیس کمک قابل توجهی به حفظ میراث فرهنگی کشورمان نموده و باعث ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، آرزوها، آرمان­ها و علایق بافندگان و طراحان فرش خواهید گردید.

    با آراستن خانه­ های خود به فرش دستباف زمینه اشتغال­ زایی و زندگی بهتر نزدیک به ۶ میلیون نفر را که به­ صورت مستقیم یا غیر ­مستقیم از هنر صنعت فرش دستباف درآمد کسب می ­نمایند فراهم خواهید ساخت.

    تفاوت بین فرش دستباف و ماشینی چیست؟

    قالی دستباف نسبت به همه­ ی کف پوش­ های دیگر از عمر چند برابری برخوردار بوده و قابلیت بسیار بالایی برای پاکیزگی و تنظیف دارد. هر ملتی یک کالای نمادین دارد که دنیا آن ملت را با ذکر آن کالا به­ یاد می‌آورد فرش دستباف نماد ملت ایران در بین اقوام است و جهان، ایران را با فرش آن و فرش را با ایران می ­شناسد.

    تفاوت بین فرش دستبافت و ماشینی چیست؟
    تفاوت بین فرش دستباف و ماشینی چیست؟

    ۱- فرش دستباف تنها زیر اندازی است که بر اثر پا خوردن، تابش نور، شستشو، چه شستشوی سنتی و چه شستشو با دستگاه قالیشویی و ماشین ­آلات قالیشویی، زیبایی های آن مضاعف شده و هیچ گاه چشم ­نوازی خود را از دست نمی‌دهد. اما فرش ماشینی با پا خوردن، تابش نور و شستشو، چه سنتی و چه با دستگاه قالیشویی، شفافیت و یکپارچگی خود را به مرور زمان از دست داده و کهنه می ­شود.

    ۲- فرش دستباف هم از دور و هم از نزدیک جلوه بسیار زیبایی دارند و چون در بافت آن ها مواد اولیه طبیعی به­ کاررفته است جذاب تر هستند. اما فرش های ماشینی فقط از دور جلوه دارند و از نزدیک چندان مرغوب به نظر نمی رسند و جذابیتی ندارند.

    ۳- فرش دستباف به دلیل مواد طبیعی به­ کارگرفته شده در تولید آن، در زمستان گرم و در تابستان سرد است. اما فرش ماشینی به دلیل مواد پلاستیکی به ­کارگرفته شده در ساخت، همیشه سرد هستند و باعث برخی بیماری ها از جمله آرتروز و درد مفاصل می‌شود.

    دستگاه قالیشویی فرش پازیریک

    دستگاه شستشوی فرش دستباف

    فرش های دستباف، به­ دلیل وزن بیشتری که نسبت به فرش ماشینی دارند شستشوی این فرش ها سخت و مشکل می­ باشد و اگر دستگاه قالیشویی وجود نداشته باشد و مردم بخواهند به روش سنتی فرش دستباف خود را شستشو دهند، قطعا کار سخت‌تری پیش رو دارند.

    اگر دستگاه قالیشویی نبود قطعا گرایش به فرش ماشینی بیشتر می‌شد؛ اما دستگاه قالیشویی با راحت کردن کار شستشو این مزیت فرش ماشینی نسبت به فرش دستباف را از بین می‌برد. یعنی دستگاه قالیشویی به ترویج استفاده از فرش دستباف کمک می‌کند.

    شرکت پویا پازیریک ایساتیس مفتخر است به ­عنوان تولید کننده مدرن ­ترین دستگاه­ های قالیشویی می­ تواند به جایگاه صنایع دستی و تولید فرش دستباف کمک کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    به ما رأی بدهید!

    امتیاز کاربر: 3.6 ( 1 نتایج)

    pazirik

    شرکت دانش بنيان پويا پازيريک، بزرگ ترین تولید کننده ماشین آلات تمام اتوماتیک قالیشویی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا