پازیریک
موضوعات داغ

معرفی انواع دستگاه قالیشویی پازیریک یزد

ماشین آلات قالیشویی پازیریک

  • معرفی انواع دستگاه قالیشویی و ماشین آلات پازیریک یزد در مورد دستگاه های قالیشویی چقدر می دانید؟ آیا نیازی به دستگاه آبگیر لوله ای داریم؟ مزایا و فواید دستگاه آبگیر لوله ای نسبت به دستگاه آبگیر دیگی چیست؟

    شرکت دانش بنيان پويا پازيريک ايساتيس در استان یزد در سال ۱۳۹۱ با همکاری مهندسین مکانیک و برق صنعتی در زمینه‌ی طراحی دستگاه های قالیشویی، به صورت کاملاً تخصصی و با هدف “تبدیل قالیشویی های سنتی به صنعتی” فعالیت خود را آغاز نمود.

    شرکت پویا پازیریک ایساتیس که در ایران یک شرکت دانش بنیان هست در راستای هدف خود توانسته با تحقیقات میدانی و حضور در بسیاری از قالیشویی های کشور شناخت خود از این صنعت عمیق تر کرده و ماشین آلاتی را به بازار عرضه نماید علاوه بر این نگرش نوین در شناخت فرش، این دستاورد فرهنگی و نیز دانش نگهداری بهتر فرش سبب شد تا شرکت پویا پازیریک با تکیه بر دانش بومی و ارتباط مؤثر بین صنعت و دانشگاه گامی مؤثر در این خصوص بردارد.

    شرکت پازیریک با دانش بومی و ایرانی خود توانسته با بهره گیری از مجرب ترین اساتید دانشگاه و به وسیله برترین استادکاران صنعت دستگاه هایی بسازد که نیاز به روز صنعت قالیشویی کشور را رفع نماید.

    با این وجود کارشناسان جوان ما، لحظه ای را برای پژوهش در زمینه تکامل این صنعت از دست نمی دهند و همواره در جهت تکامل محصولات پازیریک گام بر می دارند.

    در حال حاضر شرکت پازیریک با طراحی و ساخت پر سرعت ترین آبگیر حال حاضر دنیا و مدرن ترین دستگاه شستشوی تمام اتوماتیک فرش با تکنولوژی ارتعاشی (اولین دستگاه استاندارد شستشوی فرش در ایران) توانسته است نیاز صنعت شستشوی فرش داخل وخارج کشور را پاسخ گوید.

    در این مقاله شما را با ماشین آلات قالیشویی پازیریک آشنا می کنیم.

    معرفی انواع دستگاه قالیشویی پازیریک یزد

    دستگاه نیمه و تمام اتوماتیک قالیشویی و شستشوی فرش دستگاهی است که بدون دخالت مستقیم نیروی انسانی فرآیند شستشو را انجام می دهد. متخصصان شرکت پازیریک با تحقیق و بررسی روی متد های رایج شستشوی اتوماتیک فرش، به دلیل ناکار آمدی این روش ها اقدام به طراحی مکانیزم دستگاه قالیشویی میزی کرده اند.

    محصولات تولید شرکت پازیریک در حال حاضر عبارتند از:

    • ماشین آلات شستشوی فرش
    • دستگاه آبگیر لوله ای یا خشک کن فرش
    • گرم خانه تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک
    • دستگاه خاک گیر
    • پولیشر
    • شلاق زن

    یادمان نمی رود که در زمان قدیم کلیه فرش و قالی ها به شیوه دستی، توسط ابزارهایی مانند پارو شسته می شدند. با گذشت زمان قالیشویی ها مجهز به تجهیزات نیمه اتوماتیک مختلفی شدند تا کیفیت شستشو را بالا برده و در عین حال زمان شستشوی یک فرش را پایین بیاورند.

    دستگاه های شستشوی فرش پازیریک در سه مدل است:

    • دیسکی
    • فرکانسی
    • ارتعاشی (پازیریکی)

    دستگاه شستشوی فرش مدل دیسکی

    دستگاه دیسکی از خانواده بهینه ترین دستگاه شستشوی فرش در سال ۲۰۲۰ می باشد (تفاوت دستگاه دیسکی در نحوه شستشوی فرش می باشد که با مراجعه به مشخصات دستگاه در سایت پازیریک قادر به دیدن تفاوت های آن می باشید).

    دستگاهی که توسط شرکت پازیریک ساخته شده و در دو نوع معمولی و هوشمند در شرکت تولید می شود:

    ۱. مدل ۱۲ برس معمولی (نیمه اتوماتیک): دارای ۲ مجموعه ۶ برسه که مجموعاً ۱۲ برس را در این مدل تشکیل می دهد.

    ۲. مدل ۱۲ برس هوشمند (تمام اتوماتیک): دارای ۲ مجموعه ۶ برسه که مجموعاً ۱۲ برس را در این مدل تشکیل می دهد.

    دستگاه قالیشویی و ماشین آلات پازیریک
    دستگاه قالیشویی پازیریک یزد
    برخی از ویژگی های این دستگاه:
    •  فرآیند دورانی (۳۶۰ درجه): هر مجموعه ضمن حرکت دورانی با حرکت رفت و برگشتی فرآیند شستشو را به بهترین شکل ممکن به انجام می رساند.
    • زمان شستشو فرش: ۴.۵ دقیقه می باشد.
    • هم پوشانی: در شستشوی دیسکی که به وسیله متخصصین پازیریک طراحی شده است، برس ها بر روی فرش، کاملا نسبت به هم، هم پوشانی دارند.
    • نازل آب و مواد شوینده: در دستگاه شستشو به صورت هوشمند و به دون دخالت صورت می گیرد.
    • یک سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش

    دستگاه قالیشویی و شستشوی فرش مدل فرکانسی

    کارکرد دستگاه به این صورت هست که با ورود قالی به دستگاه کار شستشوی فرش آغاز می شود و اولین مشکل در ابتدای وجود قالی ها با ابعاد و ضخامت مختلف هست که برای شستشو کامل و دقیق نیاز به تشخیص ارتفاع (ضخامت) قالی می باشد که این عمل توسط انکدر صورت می گیرد که با توجه به افزایش ضخامت قالی توسط سیستم مکانیکی که طراحی شده است.

    هم زمان با انجام این کار و با پیشروی قالی به ترتیب، شیر برقی آب و شامپو جهت شروع روند شستشو روشن می شود که این کار باعث جلوگیری از هدر رفت آب و شامپو (محلول شستشو) برای آب حدود ۶۰ درصد و برای شامپو حدود ۴۰ درصد می شود که علت این امر موقعیت سنجی دقیق قالی و سپس اجازه ورود محلول و آب به روی فرش و داخل دستگاه است.

    با اضافه شدن آب و شامپو نوبت شستشو با استفاده از برس های پیش بینی شده میگردد؛ بعد از این پروسه نوبت به مرحله اول آبکشی قالی می گردد که در این مرحله هم با توجه به موقعیت قالی که توسط سنسور نصب شده روی شافت نوار گروهی تشخیص و سپس شیر برقی آب دو وصل می شود. این آب پاشی باعث بیرون رفتن بخشی از مواد شوینده از قالی واهد شد. پس از این مرحله قالی وارد برس های بزرگ شده، جرمگیری و پرزگیری صورت می گیرد.

    • متخصصان شرکت پازیریک با تحقیق و بررسی روی متد های رایج شستشوی اتوماتیک فرش، به دلیل ناکار آمدی این روش ها اقدام به طراحی مکانیزم نوین فرکانسی کرده اند.
    • دستگاه شستشویِ اتوماتیکِ فرکانسیِ شرکتِ پازیریک، با بهره گیری از مکانیزم حرکتی پیچیده ی برس ها با کیفیت ترین شستشوی فرش را تضمین می کند.
    • این مکانیزم، سرعت دورانی موتور الکتریکی را به حرکت فرکانسی تبدیل می کند.
    دستگاه قالیشویی و ماشین آلات پازیریک
    دستگاه قالیشویی پازیریک یزد
    • دستگاه شستشوی فرش فرکانسی پازیریک، در دو مدل موجود می باشد: ۱. مدل ۳۶ برس: دارای ۱۲ مجموعه ۳ برسه که مجموعاً ۳۶ برس را در این مدل تشکیل می دهد. ۲. مدل ۱۸ برس: دارای ۶ مجموعه ۳ برسه که مجموعاً ۱۸ برس را در این مدل تشکیل می دهد.
    • زمان شستشو فرش: ۳ دقیقه
    • یک سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش

    دستگاه قالیشویی و شستشوی فرش مدل ارتعاشی (پازیریکی)

    ویژگی منحصر به فرد دستگاه ارتعاشی که باعث تمایز با سایر دستگاه های تولیدی داخلی و خارجی شده است، بخش خاگیری آن می‌باشد که با کمک تکنولوژی روز و ارتعاشی برای اولین بار در دنیا خاک گیری با کمترین آسیب به فرش و کمترین زمان ممکن را به ارمغان آورده است.

    به صورتی که با اضافه شدن این بخش به دستگاه فرکانسی شستشو، قبل از شستشوی فرش با کمک ارتعاش فوق سریع فرش و آب، بدون حتی یک ضربه مستقیم به فرش، خاک فشرده و انباشته شده در عمق فرش را، تکه تکه کرده و از فرش جدا می‌کند.

    در گذشته عمل خاک گیری در فرش و قالی با ضربه های متوالی و شلاقی زن بر فرش انجام می­ شد که آسیب­ های متعددی را در پی داشته است که این باعث شده بود عمل خاک ­گیری در فرش ­های حساسی مانند دستباف و گران قیمتی چون بافت ابریشم به ندرت صورت می ­گرفت. (تنها به شستشو اکتفا می شود)

    به این دلیل جرم و کثیفی از عمق فرش کشیده نشده و به خصوص در فرش ­های تراکم بسیار بالا و قطور که سطح تار و پود فرش بالاتر بوده و کثیفی­ ها در بطن فرش به صورت بتن مانند کوبیده و جزیی از فرش می‌شدند، جداسازی خاک ته فرش بدون ضربه و آسیب تقریباً ناممکن بود.

    برخی از ویژگی های این دستگاه:
    • تکنولوژی فرکانسی: منحصراً مختص پازیریک است، ضمن شستشوی پرسرعت و با کیفیت ابداً به بافت فرش آسیب نمی زند.
    • هم پوشانی: در شستشوی فرکانسی که به وسیله متخصصین پازیریک طراحی شده است، برس ها بر روی فرش، کاملا نسبت به هم همپوشانی دارند.
    • زمان شستشو فرش: ۲/۵ دقیقه
    • تنظیم کننده اتوماتیک: میزان درگیری برس با فرش با استفاده از جک اسکرو و سنسور ارتفاع بر حسب ضخامت فرش
    • پر زگیری و پولیش فرش: با استفاده از برس غلطکی
    • شستشوی پشت فرش: با استفاده از برس غلطکی
    • بهینه سازی: مصرف آب و مواد شوینده با کاهش زمان شستشو و استفاده از نازل های پر فشار
    • یک سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش

    مفهوم فرکانس در علم مکانیک: تعداد حرکت نوسانی در واحد زمان است. برس های دستگاه شستشو به صورت رفت و برگشتی حرکت می کنند. این حرکت حدود ۴۵۰ بار در دقیقه تکرار می شود که باعث نوعی ارتعاش می شود.

    شرکت دانش بنیان پویا پازیریک ایساتیس علاوه بر تولید ماشین آلات استاندارد شستشوی فرش دارای گواهینامه ثبت در دانش بنیان هم می باشد (برای دیدن این گواهینامه ها اینجا کلیک کنید).

    آبگیر لوله ای و یا خشک کن فرش قالیشویی

    دستگاه و ماشین آلات قالیشویی پازیریک
    دستگاه قالیشویی پازیریک یزد

    اهمیت بالای آبگیری از فرش به حدی زیاد است که مانند شستشوی فرش امری الزامی و مهم در یک قالیشویی به شمار می آید که حساسیت کار آبگیری و اهمیت کارکرد دستگاه آبگیر از چند زاویه قابل بررسی است.

    هنگامی که دستگاه شستشو در پایان کارش فرش را به صورت رول شده تحویل می دهد، آب موجود در این فرشِ خیس خواه ناخواه میزانی از ناسالمی و کثیفی ها را به صورت محلول در خود نگه داشته است. یک نمونه از آن ته ماندهی مواد شوینده فرش است که تهدیدی برای سلامتی به شمار می رود.

    در فن آوری پازیریکی ورود مواد شوینده یا شامپوی فرش، به وسیله تدابیری در دستگاه شستشو کنترل شد و بخشی از آن هم در مرحله آبکشی از فرش خارج می شود و خروج کامل ته ماندهی این مواد از فرش به وسیله دستگاه آبگیر انجام می شود.

    “اما نه هر نوع آبگیر و نه با هر مقدار سرعت.”

    اصولاً کارکرد دستگاه آبگیر بر پایه نیروی گریز از مرکز استوار شده که پس از جايگذاری فرش در دستگاه با چرخشی که به وسیله موتور های دستگاه ایجاد می شود آب موجود در فرش تخلیه می شود.

    واضح است که اگر این عمل با سرعت پایین و دوران کم انجام شود آب موجود در فرش به آرامی از آن خارج شده و درواقع خود فرش نسبت به آب موجود در آن به مثابهي یک صافی عمل می کند و ضمن نگه داشتن ناخالصی ها در خود، آبی شفاف را بیرون می فرستد.

    اما اگر این کار با سرعت بالا صورت گیرد، آب داخل فرش به همراه مواد باقیمانده با آن، به صورت لحظه ای و یک جا از فرش کنده شده و از آن خارج می شود. خروج آنی ته مانده مواد و آلودگی های موجود در فرش علاوه بر بالا بردن ضریب سلامتی افراد رهاورد های دیگری نیز دارد.

    “حذف کامل زردی از بافت فرش و ریشه های آن، و نیز دفع بوی نامطبوع از فرش از جمله محاسن این شیوه به شمار می رود.”

    اما این را هم بدانید؛ آبگیری فرش در مراکز قالیشویی سنتی و حتی در برخی مراکز نیمه حرفه ای، با استفاده از دستگاه های آبگیر قدیمی موسوم به «آبگیر دیگی» انجام می شود.

    مضرات این دستگاه در چند جمله عبارت است از:

    ۱. ایجاد چروک و شکستگی در تمام سطح فرش به دلیل تاخوردن آن هنگام ورود به دستگاه

    ۲. باقی ماندن زردی در بافت و ریشه های فرش

    ۳. باقی ماندن بوی نامطبوع در آن به دلیل خارج نشدن ته مانده مواد زائد در فرش

    نسل مدرنی از دستگاه آبگیر نیز موجود است که در مراکز قالیشویی نیمه حرفه ای از آن استفاده می شود، این دستگاه موسوم به «آبگیر لوله ای» یا «خشک کن فرش» است.

    نخستین مزیت این دستگاه نسبت به آبگیر دیگی آن است که فرش را به صورت رول شده تحویل گرفته و تحویل می دهد. واضح است که در اینجا دیگر نشانه ای از چروک و شکستگی بر روی فرش باقی نمی ماند.

    اما اغلب دستگاه های آبگیر لوله ای موجود هم در داشتن یک مشکل با نسل قبل از خودشان اشتراک دارند و آن «سرعت پایین» است. سرعت پایین در آبگیر لوله ای هم همان پیامد هایی را در پی دارد که در آبگیر دیگی به آن اشاره شد.

    معرفی دستگاه آبگیر های لوله ای و یا خشک کن فرش پازیریک

    دستگاه آبگیر لوله ای پازیریک اکنون در حالی در ۲۸ شهر ایران و کشور های خارجی از جمله: انگلستان، کانادا، آلمان، عراق، افغانستان و ترکمنستان با سرعت ۳۰۰۰ دور در دقیقه مشغول به کار است، که تمامی سازندگان آبگیر های لوله ای در دنیا هنوز نتوانسته اند دوران محصول خود را از ۲۰۰۰ دور فراتر ببرند.

    آبگیر لوله ای یا خشک کن فرش در مدل های مختلف در شرکت پازیریک تولید می شود از جمله:
    • ۱۶۰۰ دور در دقیقه
    • ۱۸۰۰ دور در دقیقه
    • ۲۲۰۰ دور در دقیقه
    • ۳۰۰۰ دور در دقیقه

    لازم به ذکر اینکه؛ سرعت آبگیرهای دیگی که به کارکرد آنها اشاره شد ۷۰۰ دور در دقیقه است و سرعت سایر آبگیرهاي لوله اي موجود هم از ۱۲۰۰ و ۱۶۰۰ و نهایتاً ۲۰۰۰ دور فراتر نمی رود. فراموش نکنیم؛ دستگاه آبگیر لوله ای پازیریک علاوه بر رکوردداری در سرعت، در مدت زمان آبگیری هم با زمان ۵/۲ دقیقه، در جهان رکورددار است.

    این محصول نیز دارای پروانه ثبت اختراع به شماره ۷۹۸۷۹ به تاریخ ۹۲/۰۴/۱۱ به نام مهندسان شرکت دانش بنیان پویا پازیریک ایساتیس است.

    گرمخانه فرش پازیریک

    شرکت پویا پازیریک ایساتیس، گرمخانه اتوماتیک خود را با رفع عیوب گرمخانه های سنتی به بازار ارائه نموده است.

    گرمخانه از تونل هوایی به صورت کاملاً بسته تشکیل شده که فرش ها از یک طرف بر روی دار قرار می گیرند و به صورت اتوماتیک به داخل گرمخانه هدایت می شوند.

    پس از طی مسیر تونل با جریان هوای گرم، از طرف دیگر، فرش ۱۰۰ درصد خشک شده، به صورت اتوماتیک لوله شده و تحویل داده می شود. در مسیر تونل سنسور های دما، رطوبت و فشار هوا تعبیه شده تا با پایش وضعیت فرش با استفاده از برنامه ریزی هوشمند، تنظیمات بهینه جهت هیتر جت و فن ها اعمال گردد.

    در مناطقی که به علت دمای پایین و یا رطوبت بالا از گرمخانه استفاده می شود، هزینه نسبتاً بالایی جهت سوخت هیترهای گرمخانه به قالی شویی تحمیل می شود. باقی ماندن درصد زیادی از آب در بافت فرش در روش های آبگیری سنتی باعث زردی در فرش می شود.

    رطوبت باقی مانده در فرش شرایط مساعد برای رشد باکتری ها و قارچ ها را فراهم می کند. این مساله برای کاربران فرش (خصوصاً کودکان) باعث بروز آلرژی و بیماری های پوستی، ریوی و همچنین بوی بد فرش می شود.

    در روش های سنتی بخش قابل توجهی از فضای باز کارگاه برای خشک شدن فرش های شسته شده اشغال می شود. تاشدگی فرش در روش های سنتی آبگیری (آبگیر دیگی) باعث آسیب رسیدن به بافت، چین خوردگی و حتی پارگی فرش می شود.

    برخی از ویژگی های این دستگاه:
    • طراحی به شکل تونلی و اتوماتیک
    • اتوماسیون کامل سیکل کاری توسط PLC و اینورتر
    • سنسور های هوشمند دما، فن ها و هیتر
    • کنترل هوشمند سرعت حرکت سیکل کاری
    • تنظیم دما رطوبت و فشار به صورت اتوماتیک
    • جلوگیری از رشد میکروب ها و قارچ ها
    • بارگیری فرش به صورت سریع و ساده
    • تحویل اتوماتیک فرش به صورت لوله شده
    • استفاده از تکنولوژی هیتر جت
    • راندمان تبدیل ۹۸ درصدی سوخت به حرارت قابل استفاده
    • بهینه سازی مصرف انرژی
    • آلایندگی نزدیک به صفر
    • ظرفیت ۱۵۰۰ تخته فرش در روز
    • ۱ سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش

    دستگاه خاکگیر فرش

    دستگاه و ماشین آلات قالیشویی پازیریک
    دستگاه قالیشویی پازیریک یزد

    خاک گیری در فرآیند شستشوی فرش مرحله بسیار مهمی است که الزاماً باید قبل از شروع شستشو انجام گیرد. طی فرآیند خاک گیری، گرد و خاک کوبیده شده و رسوب مواد شوینده‌ ی ناشی از شستشو های نا مناسب قبلی که در ریشه های فرش باقی مانده از فرش جدا می شود.

    برای ارتقاء کیفیت شستشوی فرش مرحله ی خاک گیری بسیار موثر است. جرم تخته شده در ریشه های فرش به سختی ممکن است در فرآیند شستشو از فرش جدا شود بنابراین در صورت انجام نشدن خاک گیری به مرور زمان فرش دچار پوسیدگی می شود.

    دستگاه خاک گیر از یک محور کشنده که فرش را به داخل دستگاه می کشد و دو محور که ضربه زن های فلزی بر روی آن تعبیه شده اند تشکیل شده است.

    استفاده از ضربه زن های ریخته گری با قالب های اصلاح شده و استاندارد از جنس سرب خشک (ضربه زن های قدیمی از جنس میلگردِ فولادی خم شده بوده است. این ضربه زن ها به مرور زمان و سایش می تواند به فرش آسیب برساند.)

    برخی از ویژگی های این دستگاه:
    • در هنگام وارد شدن فرش به دستگاه ضربه های استاندارد و یکنواخت به هر دو طرف فرش (پشت و رو) وارد می شود و تمامی خاک و ذرات جمع شده در عمق و گره های فرش را خارج می کند.
    • سرعت کار بالا (۱۰۰۰ متر مربع بر ساعت)
    • حذف معایب دستگاه های قدیمی موجود در بازار
    • استفاده از بلبرینگ های قوی تر که نیاز کمتری به گریس کاری دارند.
    • ۱ سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش

    دستگاه پولیشر غلطکی فرش

    دستگاه و ماشین آلات قالیشویی پازیریک
    معرفی انواع دستگاه قالیشویی پازیریک یزد

    دستگاه پولیشر کیفیت و سرعت شستشوی فرش را به نسبت قابل قبولی بهبود می بخشد. نحوه ی کار این دستگاه از این قرار است که، اپراتور پولیشر را روی فرشی که قبلا خیس و با مواد شوینده آغشته شده حرکت می دهد تا پولیشر با تولید کف، فرآیند شستشو را به انجام رساند.

    دستگاه های پولیشر در دو نوع با کارکرد های کاملاً متفاوت ساخته می شوند. نوع اول پولیشر هایی هستند که از برس های بشقابی شكل استفاده می کنند و موتور عمود بر برس نصب می شود. این پولیشرها در انواع تک برسه، دو برسه، سه یا چهار برسه ساخته می شوند.

    نوع دوم پولیشر هایی هستند که برس آن ها به شکل استوانه ای و عمود بر محور اصلی دستگاه نصب شده و به صورت غلطکی فرآیند شستشو را انجام می دهند.

    در حال حاضر پولیشر های تولید شده در شرکت پازیریک از نوع غلطکی است. فرآیند شستشو با برس های غلطکی شباهت هایی با سیستم شستشو توسط شلاق زن دارد و در واقع مویه های برس در مقیاس کوچک، همانند شلاق ها در دستگاه شلاق زن باعث جابجایی آب و مواد شوینده در فرش می شوند.

    چرخش برس غلطکی برخلاف برس های بشقابی موازی با مویه های فرش است و به این دلیل می تواند به صورت عمقی و بدون ساییدگی سطح فرش، عمل شستشو را انجام دهد.

    برخی از ویژگی های این دستگاه:

    • توانایی نفوذ به عمق فرش و از بین بردن آلودگی ها
    • به هم ریخته نشدن نقش فرش و مرتب کردن مویه های فرش
    • استفاده از برس غلطکی با عرض ۷۰ سانتی متر و امکان شارژ مویه های برس
    • سادگی و عدم نیاز به آموزش اولیه جهت استفاده
    • استفاده از ورق تفلون برای کاور برس به جای ورق های فلزی و حذف خوردگی و پوسیدگی کاور
    • استفاده از الکتروموتور قدرتمند با قدرت ۵/۵ اسب بخار
    • چرخ پلی ارتان گردان و چرخ های لاستیکی بلبرینگ دار
    • جهت استحکام بیشتر و امکان رنگ شدن داخل شاسی از پروفیل U شکل به جای پروفیل مربعی استفاده شده است.
    • قابلیت تنظیم ارتفاع و سطح درگیری برس با فرش در ساده ترین شکل ممکن
    • استفاده از آلیاژ CK برای شافت مرکزی به منظور مقاومت بیشتر در مقابل خوردگی و زنگ زدگی
    • رنگ مقاوم به سایش اپوکسی
    • کلید دو وضعیتی رفت و برگشت برای سرعت کاری اپراتور
    • یک سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش

    دستگاه شلاق زن فرش

    دستگاه و ماشین آلات قالیشویی پازیریک
    معرفی انواع دستگاه قالیشویی پازیریک یزد

    شلاق زن دستگاهی است که مرحله ی شستشوی فرش به صورت نیمه اتوماتیک را برعهده دارد. اپراتور، دستگاه های نیمه اتوماتیک را روی فرش حرکت می دهد تا فرآیند شستشوی فرش انجام شود.

    دستگاه شلاق زن شامل محوری است که روی آن نوار های لاستیکی تعبیه شده و در هنگام دوران ضربات متوالی روی فرش اعمال می کنند. این ضربات باعث جا به جا شدن آب و مواد شوینده در بافت فرش می شود که در نهایت باعث از بین رفتن آلودگی و لکه ها می شود.

    متاسفانه به دلیل سطحی نگری و ساخت شلاق زن های بی کیفیت توسط بعضی از سازندگان، از این دستگاه که از قدیمی ترین و اصلی ترین ماشین های شستشو در قالیشویی ها است به عنوان دستگاه سنتی و ناکارآمد یاد می شود.

    برخی از ویژگی های این دستگاه:
    • سرعت شستشوی بالا
    • استفاده از الکترو موتوری با قدرت ۷.۵ اسب بخار
    • استفاده از چرخ های پلی اورتان
    • استفاده از پروفایل U برای شاسی و جلوگیری از زنگ زدگی
    • استفاده از آلیاژ CK به منظور مقاومت بیشتر
    • رنگ اپوکسی مقاوم در برابر آب و سایش
    • کلید دو وضعیتی رفت و برگشت
    • یک سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش

    سوالات متداول

    دستگاه قالیشویی و شستشوی فرش در چند نوع است؟

    ۱. دستگاه شستشوی فرش میزی ۲. دستگاه آبگیر لوله ای ۳. گرمخانه اتوماتیک فرش ۴. دستگاه خاکگیر فرش ۵. دستگاه پولیشر دستی ۶. دستگاه شلاق زن

    قیمت و شرایط فروش دستگاه قالیشویی پازیریک به چه صورتی می باشد؟

    برای اطلاع از قیمت و شرایط فروش دستگاه قالیشویی و شستشوی فرش و راهنمایی رایگان راه اندازی قالیشویی با کارشناسان ما از طریق راه های ارتباطی تماس بگیرید.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    pazirik

    شرکت دانش بنيان پويا پازيريک، بزرگ ترین تولید کننده ماشین آلات تمام اتوماتیک قالیشویی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا