دستگاه قالیشوییفیلم و عکسقالیشوییقالیشویی پازیریکی

دستگاه قالیشویی تمام اتوماتیک

  • دستگاه قالیشویی تمام اتوماتیک چیست؟ هزینه های قالیشویی را چقدر کاهش می دهد؟ آیا دستگاه تمام اتوماتیک شستشوی فرش دستباف و ماشینی به فرش آسیب می زند؟

    قالیشویی به شغل یا عمل شستن قالی یا فرش اطلاق می‌شود؛ و به فرایند لکه زدایی، غبار روبی، شستشوی فرش با آب و مواد شوینده گفته می‌شود؛ که می‌تواند به صورت دستی یا ماشینی انجام شود. عمل قالیشویی بسته به نوع و جنس تار و پود فرش دارد. قالیشویی در ایران قدمت دیرینه دارد.

    ویژگی منحصر به فرد این دستگاه که باعث تمایز با سایر دستگاه های تولیدی شده است، بخش شستشوی فرکانسی آن می‌باشد که با کمک تکنولوژی روز و فرکانسی برای اولین بار در دنیا با کمترین آسیب به فرش و کمترین زمان به ارمغان آورده است.

    دستگاه قالیشویی تمام اتوماتیک

    دستگاه قالیشویی اتوماتیک چیست؟
    دستگاه قالیشویی اتوماتیک چیست؟

    این فرآیند شستشو برای فرش­ های دستباف بسیار موثر است. با ورود قالی به دستگاه کار شستشو ادامه می ­یابد و اولین مشکل در ابتدا وجود قالی ­ها با ابعاد و ضخامت مختلف هست که برای شستشو کامل و دقیق نیاز به تشخیص ارتفاع (ضخامت) قالی می ­باشد که این عمل توسط انکودر صورت می گیرد.

    با توجه به افزایش ضخامت قالی توسط سیستم مکانیکی که طراحی شده است، انکودر مقدار عددی بزرگتری به سیستم کنترل هوشمند (PLC) می دهد که با توجه به آن سطح ارتفاع برس­ های شستشو تنظیم می ­گردد.

    هم زمان با انجام این کار و با پیش روی قالی به ترتیب، شیر برقی آب و شامپو جهت شروع روند شستشو روشن می­ شود که این کار باعث جلوگیری از هدر رفت آب و شامپو (مواد شوینده) برای آب حدود ۶۰ درصد و برای شامپو حدود ۴۰ درصد می شود که علت این امر موقعیت سنجی دقیق قالی و سپس اجازه ورود محلول و آب به روی فرش و داخل دستگاه است.

    با اضافه شدن آب و شامپو نوبت شستشو با استفاده از برس های فرکانسی می­ شود.

    مرحله ی شستشوی فرش یا برس فرکانسی

    دستگاه فرکانسی در مدل ۱۸ و ۳۶ برس با فرکانس ۳۰ الی ۴۰ در حال نوسان روی فرش هستند. بعد از این پروسه نوبت به مرحله اول آبکشی قالی می ­گردد که در این مرحله هم با توجه به موقعیت قالی که توسط سنسور نصب شده روی شافت نوار گریپ تشخیص و سپس شیر برقی آب دو وصل می ­شود.

    این آب پاشی باعث بیرون رفتن بخشی از مواد شوینده از قالی خواهد شد. پس از این مرحله قالی وارد برس ­های غلطکی بزرگ شده، جرم گیری و پرزگیری صورت می گیرد.

    در مرحله اول این پروسه برس ­های غلطکی به صورت راست گرد (در جهت جلو رفت قالی) می ­گردند و قالی را رو به جلو هل می­ دهند.

    در نهایت با عبور قالی و رسیدن به انتهای آن، جهت جلوگیری از پرت شدن آن توسط این برس ­های غلطکی، دور موتور ­ها برعکس شده و قالی به سمت داخل هدایت می شود.

    با این حال با عبور بخش عمده ای از قالی، توان برگشت آن وجود ندارد و قالی بدون پرتاب شدن و آسیب دیدن به مرحله بعد یعنی آب کشی نهایی می‌رسد.

    در این مرحله که توسط همان سنسور موقعیت یاب قالی قابل تشخیص است، کارواش تعبیه شده (واتر جت) شروع به آب پاشی کرده و این عمل تا انتهای قالی ادامه دارد. سنسورها و ادوات مورد استفاده جهت کنترل این دستگاه پیشرفته عبارتند از PLC هایی که قابلیت شمارش با سرعت بالا را دارند. (جهت اتصال به انکودر)

    انکودر دستگاه قالیشویی پازیریک
    انکودر دستگاه قالیشویی پازیریک

    دو عدد انکودر در دو طرف به دلیل استفاده از قالی­ های با ابعاد مختلف که می توان حتی قالیچه­ های کوچک را از دو طرف دستگاه وارد نمود.

    استفاده از درایور های کنترل دور جهت افزایش و یا کاهش سرعت شستشو که با توجه به نوع قالی و مدت زمان نیاز به شستشو قابل تنظیم بوده و همچنین به دلیل نداشتن استارت­ های اولیه در شروع به کار موتور، مصرف برق نیز بهینه می­ گردد.

    استفاده از سنسور های دیجیتال جهت موقعیت ­سنجی موقعیت قالی و تنظیم ارتفاع برس ­های شستشو که این سنسورهای نصب شده کنار پولی هستند و با هر بار گردش موتور با توجه به موقعیت پولی یک پالس و در نهایت موقعیت مورد نظر مشخص می ­شود به دلیل استفاده از سنسور دیجیتال به جای انکودر (پالس شمار) قیمت تمام شده دستگاه را کاهش دادیم.

    در نهایت با توجه به اتوماتیک بودن کل پروسه از خطای انسانی جلوگیری  و همچنین تعداد نیروی انسانی مورد استفاده جهت شستشو به مقدار ۷۰ درصد کاهش یافته که کیفیت و سرعت شستشو به مراتب بیشتر شده است و با توجه به مرحل ه­ای بودن کل پروسه از هدر رفت آب جلوگیری و در نهایت به محیط زیست کمک خواهد شد.

    نکته آخر: به دلیل استفاده از password در PLC  کل برنامه ­نویسی اطلاعات کارکرد دستگاه، با ایمنی بالا محافظت می­ شود.

    خرید دستگاه قالیشویی اتوماتیک

    برای خرید انواع دستگاه قالیشویی تمام اتوماتیک از طریق این لینک با ما تماس بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    pazirik

    شرکت دانش بنيان پويا پازيريک، بزرگ ترین تولید کننده ماشین آلات تمام اتوماتیک قالیشویی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا