پازیریک
موضوعات داغ

آینده قالیشویی ها از نگاه پازیریک

قالیشویی

  • آینده قالیشویی ها از نگاه پازیریک! در دنیایی که هم اکنون زندگی می کنیم قالیشویی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و رعایت اصول و قواعد خاص آن سبب خواهد شد تا فرش و قالی ماشینی و دستباف کیفیت اولیه خود را از دست ندهد. این کار  باید به گونه ای صورت گیرد که حتی الامکان خصوصیات ظاهری و کیفیت فرش حفظ شود.

    قالیشویی به عنوان شغل در کشور ایران به ثبت رسیده است که در ایران دارای اتحادیه قالیشویی و نیز صنف قالیشویی می‌باشد.

    با توجه به کمبود منابع آبی و تراکم جمعیت در شهر ها امروزه در ایران از دستگاه های اتوماتیک جهت شستشوی فرش و با قابلیت بازیافت آب مصرفی استفاده می‌شود.

    آینده قالیشویی ها از نگاه پازیریک

    شستشوی فرش به صورت دستی
    شستشوی فرش به صورت دستی

    فرش یا قالی زیر اندازی است در ابعاد مختلف که از نخ و پشم است، بافته می شود. اولین قالی بافته شده در جهان قالی پازیریک است که در موزه آرمیتاژ روسیه نگه داری می شود.

    قالیشویی چیست؟ به عمل شستشوی فرش و تمیز کردن آلودگی های فرش اطلاق می شود.

    با توجه به تراکم جمعیت و ایجاد شهر های بزرگ و فرهنگ ایرانی، داخل هر خانه ایرانی با فرش یا حتی یک قالیچه ایرانی مزین شده است.

    در شستشوی فرش در خانه موارد زیادی از جمله روش حمل و نقل فرش، محل شستشوی فرش، مواد شوینده مورد استفاده برای شستشو، روش شستشو و روش خشک کردن، همگی می‌توانند فرش را دچار مشکلی بزرگ کنند.

    بسیاری از مشکلات که موجب کاهش عمر فرش می‌شود؛ هنگام شستشوی فرش در خانه رخ می‌دهد. حقیقت آن است که خانه، حیاط و غیره محیط نا مناسبی برای شستشوی فرش می باشد.

    از سویی شستشوی فرش کاری تخصصی است؛ که در صورت استفاده از روش‌های اشتباه می‌تواند آسیب های جدی به فرش وارد کرده و از عمر فرش بکاهد.

    فارغ از تمام این موارد در نظر بگیرید که شستشوی یک فرش در خانه، این روز ها هزینه های زیادی در بر دارد. پس از نظر اقتصادی نیز صرفه در شستشوی فرش توسط قالیشویی تمام اتوماتیک است.

    “پس قبل از هر توضیح بیشتری اکیداً توصیه می‌کنیم شستشوی فرش های خود را به بهترین قالیشویی (پازیریکی) با خدمات تخصصی در این زمینه بسپارید تا در زمان کرونا فرش های شما را به صورت استریل شده تحویل دهند.”

    این در حالی است که شستشوی فرش در قالیشویی (پازیریکی) توسط متخصصین با تجربه انجام می‌شود. همچنین استفاده از مواد شوینده مناسب، دستگاه ها و تجهیزات تمام اتوماتیک شستشوی فرش و روش های نوین خشک کردن فرش با آبگیر های لوله ای در زمان کمتری، از مواردی است که موجب می‌شود در فرآیند شستشوی فرش در قالیشویی فرش شما آسیب نبیند.

    اما هنگامی که صحبت از شستشوی فرش می‌شود، توانایی تمیز کردن عمیق تنها یک مورد مهم است. زیرا بر اثر پا خوردن فرش خاک و مواد آلوده ای که در فرش شما است به عمق فرش نفوذ می کند.

    مطلب پیشنهادی: بهترین راه خشک کردن فرش در قالیشویی

    فرش های ایرانی نسبت به سلیقه مشتریان روز به روز از ظرافت و حساسیت های خاصی برخوردار می شود. که این حساسیت ها باعث می شود شستشوی فرش با دقت بیشتر و ابزار و ماشین آلات مدرن تری انجام شود.

    اما بسته به این که سیستم دستگاه تمام اتوماتیک شستشوی فرش چقدر خوب است و فرش چقدر ضخیم است، این زمان می‌تواند در چند دقیقه با دستگاه تمام اتوماتیک به طول بکشد.

    فرش در چه قالیشویی شسته شود بهتر است؟

    خشک کردن فرش با آبگیر لوله ای
    آینده قالیشویی ها در نگاه پازیریک

    در مرحله اول قالیشویی، ارتقای کیفیت و در مرحله دوم زدودن کثیفی ها و آلودگی هایی که پس از سالیان دراز در آن نفوذ کرده، مد نظر است. فرش های ماشینی به علت داشتن مواد پلاستیکی در گره ها و تار و پود، نرمی و لطافت خود را از دست می دهند.

    ولی فرش های دستبافت رنگ پس می دهد و در جریان قالیشویی آب گرم رنگ پس داده شده را در قسمت های روشن فرش تثبیت می کند که رنگبرداری آن ها سخت و هزینه قالیشویی در آن بالا است.

    مطلب پیشنهادی: دستگاه قالیشویی پازیریک یزد

    در روش سنتی بعضی موارد ما شاهد آن بوده‌ایم که پس از یک روز فرش ها هنوز هم فرش تمیز و خشک نبوده است. و اگر به سرعت به اتاق خود نیاز دارید، ممکن است بخواهید از روش دیگری برای تمیز کردن فرش خود استفاده کنید.

    هم اکنون به دلیل شهر نشینی و افزایش جمعیت شاهد افزایش فرش و قالی در قالیشویی ها هستیم و مطمئناً دیگر با قالیشویی هایی که با روش سنتی و دستی کار انجام می دهند قادر به شستشوی چنین فرش هایی نیستند زیرا زمان و نیروی انسانی بیشتری نسبت به قبل نیاز دارد که دیگر با این کمبود کارگر ساده و زحمتکش و هزینه های حقوقی این کارگران و اجرت شستشو فرش که نسبت به تورم در روند کندی قرار دارد دیگر ادامه کار برایشان مقدور نیست و رقبای مدرن با اجرت های رقابتی و آبشن های ویژه سهم بازار قالیشویان سنتی را به سرعت خواهند گرفت.

    ما در شروع انقلاب صنعتی چهارم هستیم، انقلابی که سعی دارد نیاز انسان را با دستگاه های هوشمند و سریع جایگزین کند پس برای ماندن در این بازار نیاز به روزرسانی و رشد سریع داریم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    امتیاز

    امتیاز کاربر: 4.6 ( 1 نتایج)

    pazirik

    شرکت دانش بنيان پويا پازيريک، بزرگ ترین تولید کننده ماشین آلات تمام اتوماتیک قالیشویی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا