دستگاه قالیشویی شستشوی میزی فرش

  • دستگاه قالیشویی شستشوی میزی فرش! بهترین و مدرن ترین دستگاه قالیشویی در ایران چه دستگاهی می باشد؟ آیا به دنبال دستگاه شستشوی فرش و یا قالیشویی خوب می گردین؟

    از آن جا که عموم مردم نسبت به آنچه در قالیشویی ها اتفاق می افتد ذهنیتی ندارند، لازم است برای روشن شدن این مطلب به جزئیاتی کوتاه اشاره کنیم.

    وقتی فرشی را به قالیشویی تحویل می دهیم، این فرش پس از ورود به کارگاه یا کارخانه، عموماً باید چهار مرحله را طی کند، که به ترتیب شامل این مراحل است؛ «خاک گیری، شستشو، آب گیری و خشک شدن» بسته به درجه کیفی قالیشویی ممکن است هر کدام از این مراحل به صورت های متفاوت و با دستگاه های مختلفی انجام بگیرد.

    دستگاه قالیشویی شستشوی میزی فرش

    از نظر درجه کیفی هم به طور کلی می توان قالیشویی هاي امروزي را به سه دستهي «سنتی»، «نیمه حرفه ای» و «حرفه ای یا صنعتی» تقسیم بندی کرد.

    از این بین، بیشتر قالیشویی ها در گروه سنتی جای میگیرند، که هم از نظر نوع مواد شویندهی مصرفی، هم مصرف آب، هم کیفیت شستشو و هم سالم و سلامت بودن نتیجه ی کار در وضعیت نگران کننده ای قرار دارند.

    در این قالیشویی ها مواد شوینده به صورت کنترل نشده و دستی به فرش اضافه می شود، مقدار آب زیادی برای شستن هر فرش بدون این که بازده مطلوبی داشته باشد مصرف می شود، شستشوی کیفی صورت نمی گیرد.

    دستگاه قالیشویی و شستشوی فرش میزی

    بدین صورت که فقط به شستن رویه ی فرش اکتفا می شود و در اکثر موارد جسم قالی هم چنان آلوده می ماند و مهم تر از همه این که؛ چون فرآیند پس از شستشو یعنی آبگیری و خشک کردن فرش به صورت حرفه ای انجام نمی شود نه تنها آلودگی های میکروبی مانده در فرش و آلودگی های شیمیایی اضافه شده به آن، از فرش تخلیه نمی شود.

    بلکه به صورتی واضح در فرش تثبیت شده و به منازل مردم می رود. وجود پسماند مواد شوینده در فرش، چنان خطرناک و ضربه زننده هست که باید «فرش شسته نشده» را به «فرش بد شسته شده» ترجیح بدهیم.

    ورود این مواد به فرش اگر با دستگاه هاي پیشرفته امروزي کنترل نشود و بعد از شستشوی فرش از آن خارج نشود، بعد ها به صورت غبار از فرش جدا شده و وارد دستگاه تنفسی انسان می شود.

    تأثیر این که موادی چون «سود» و «کلر» به دستگاه تنفس و دستگاه گوارش نفوذ کند شاید قابل تصور نباشد.

    در میان آن چه گفته شد به یک مورد اشاره نکردیم، و آن هم صدمات و آسیب هایی است که بر اثر شستشو های سنتی به فرش وارد می شود.

    در تمام چهار مرحله ای که گفته شد، ممکن است آسیب های پیدا و ناپیدایی به فرش وارد شود که به اختصار به راه های جلوگیری از این آسیب ها می پردازیم.

    معرفی دستگاه شستشوی فرش پازیریک

    دستگاه قالیشویی شستشوی میزی فرش

    حال به تشریح فن آوری موجود در دستگاه شستشوی پازیریکی بپردازیم. در ابتدا ذکر این نکته ضروری است که؛ این دستگاه قادر به شستشوی تمام انواع فرش از جمله دستباف، ماشینی، گلیم و غیره می باشد.

    قابلیت ها و حالت های ظریفی در تنظیمات دستگاه لحاظ شده که با فشردن چند کلید توسط کاربر دستگاه حالت شستشو از دستی به ماشینی و بالعکس تغییر می یابد.

    در این دستگاه نیز انجام اصلی ترین مرحله شستشو به برس هاي مدور سپرده شده است. با این تفاوت که نوع حرکت برس ها با آنچه تا به حال موجود بوده کاملاً متمایز می باشد.

    در طراحی حرکت این برس ها، با بررسی و مطالعه علوم و فنون روز دنیا، بهره گیری از ارتعاش را بهترین گزینه دیده ایم. در این روش سیکل حرکتی برای ۳۶ برس مدور طراحی شده، که در دورانی کمتر چهار درجه با سرعتی متناسب در حالت رفت و برگشت قرار می گیرند.

    علاوه بر آن با وجود حسگر های هوشمند تعبیه شده در دستگاه، فاصله برس ها با فرش و میزان درگیری آن ها با فرش بسته به میزان ضخامت آن مرتباً درحال تغییر و متناسب سازی است.

    بدین ترتیب میزان درگیری غیر لازم برس با فرش به کمترین حد ممکن رسیده و از حرکات اصطکاکی آسیب زا پرهیز شده است.

    لازم به ذکر این که؛ در این مرحله نیز با توجه به نتیجه آزمایش های صورت گرفته، درصد احتمال آسیب رسیدن به فرش، صفر و یا به عبارتی ناممکن است.

    این روش شستشوی فرش، تحت عنوان «شستشوی ارتعاشی» دارای پروانه ثبت اختراع به شماره ۹۴۸۲۶ به تاریخ ۹۶/۱۱/۰۴ به نام متخصصین شرکت پازیریک است و بدیهی است که پیش از این سابقه ای در جهان نداشته است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل