پازیریکتکنولوژی
موضوعات داغ

فرآیند کنترل کیفیت محصولات پازیریک

  • حتما بارها عبارت فرآیند کنترل کیفیت محصولات به گوشتان خورده است؛ اما شاید به معنای آن و اهمیت استفاده از این ابزار مدیریتی در فرایند تولید محصولات فکر نکرده باشید. عصر کنونی را می‌توان عصر کیفیت نامید. در چنین شرایط رقابتی و با تولیدات در سطح انبوه، تنها تولیدکنندگانی می‌توانند موفق باشند که محصولات باکیفیت‌تر و خدمات پس از فروش بهتری ارائه کنند. در واقع، کنترل کیفیت به یکی از ملاحظات اصلی قبل از تولید هر محصول تبدیل شده است.

    یکی از سخت‌ترین کارهای فرایند تولید محصول، این است که محصولات را به سطح کیفی مناسب برسانیم و تولید آنها را در همان سطح ادامه دهیم. در واقع کنترل کیفیت روش های اصلاحی را در فرایند تولید محصول دنبال می‌کند تا از وقوع اشکال و خرابی در آینده جلوگیری شود. در نبود کنترل کیفیت مؤثر روی فعالیت‌هایی که برای تولید محصول انجام می‌شود، کیفیت مطلوب مورد انتظار در محصول نهایی به دست نخواهد آمد و مشتری در استفاده از محصول به مشکل بر خواهد خورد.

    مزایای فرآیند کنترل کیفیت محصولات

    ۱- مشوق آگاهی کیفی در بین کارگران

    فرآیند کنترل کیفیت محصولات
    فرآیند کنترل کیفیت محصولات

    مهمترین مزیت معرفی کنترل کیفیت به کارگران این است که همه کارکنانی که در فرایند تولید فعالیت می‌کنند از اهمیت کیفیت محصول آگاه می‌شوند، که این آگاهی جمعی، در دستیابی به محصول باکیفیت کمک می‌کند.

    ۲- رضایت مشتری
    مصرف‌کننده‌ی نهایی برنده‌ی واقعی اِعمال کنترل کیفیت بر محصولات است چرا که درنهایت محصول باکیفیت به دست او می‌رسد و محصول باکیفیت نیز موجب رضایت خاطر مشتری می‌شود.

    ۳- افزایش حسن نیت
    کنترل کیفیت منجر به افزایش کیفیت محصولات و برآورده ساختن نیازهای مشتریان می‌شود که همین امر به جلب اعتماد آنها نسبت به شرکت و اثبات حسن‌نیت شرکت می‌شود. مشتری که دغدغه‌ی کیفیت محصول را دارد، باعث افزایش هزینه‌های بازار برای شرکت می‌شود.

    فرآیند کنترل کیفیت محصولات

    واحد کنترل کیفیت شرکت پازیریک با در اختیار داشتن کادر مجرب و تحصیل کرده، و با استفاده از تجهیزات اندازه‌گیری دقیق و با کیفیت، تمامی تلاش خود را در جهت کنترل کیفیت محصول تولیدی و پیرو آن، افزایش رضایتمندی مشتری، می نماید.

    وظایف واحد کنترل کیفیت پازیریک

    فرآیند کنترل کیفیت محصولات
    فرآیند کنترل کیفیت محصولات

    ۱- آزمون قطعات و مواد اولیه و صدور تأییدیه: مواد اولیه و قطعات ورودی به انبار جهت بررسی انطباق با استانداردهای بین المللی و معیارهای پذیرش موجود، بازرسی شده و اندازه‌گیری‌های مورد نیاز توسط متخصصین پازیریک بر روی آنها انجام می‌گیرد و تأییدیه‌های لازم جهت تولید محصول صادر می‌شود.

    قطعات حساس ماشین‌آلات، مخصوصاً قطعاتی که با بلبرینگ‌های دور بالا در ارتباط هستند، با میکرومترهای بسیار دقیق و کیفیت بالای شرکت معتبر Insize، با دقت یک صدم میلیمتر اندازه‌گیری و بازرسی می‌شوند و درصورت انحراف از استانداردهای تعریف شده، از مدار تولید خارج می‌شوند.

    ۲- بازرسی و آزمون حین فرآیند تولید: در این بخش، کنترل و نظارت بر فرآیند مونتاژ قطعات از ابتدای شروع تا مراحل نهایی، انجام پذیرفته و مطابق طرح کنترلی تدوین شده، بازرسی محصول و جداسازی محصولات نامنطبق در ایستگاه‌های تعریف شده، صورت می‌گیرد.

    ۳- بازرسی و کنترل نهایی محصول: در این قسمت پس از پایان مونتاژ دستگاه، واحد کنترل کیفیت با راه‌اندازی دستگاه در محل کارخانه پازیریک، پارامترهای لازم جهت کنترل کیفیت را بررسی کرده و پس از اطمینان از سلامت کارکرد دستگاه، تأییده کنترل کیفیت صادر شده و اجازه خروج محصول از کارخانه داده می‌شود.

    کیفیت پازیریک اتفاقی نیست.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    به ما رأی بدهید!

    امتیاز کاربر: 3.35 ( 1 نتایج)
    منبع
    شرکت پازیریک

    pazirik

    شرکت دانش بنيان پويا پازيريک، بزرگ ترین تولید کننده ماشین آلات تمام اتوماتیک قالیشویی

    نوشته های مشابه

    ‫۷ دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا