آموزشیفرش

احد عظیم زاده میلیاردر خودساخته ایرانی

  • زندگینامه آقای احد عظیم زاده میلیاردر خودساخته ایرانی که با پشتکار و توکل توانسته در حوزه خود علاوه بر کار آفرینی سبب رشد صادراتی فرش ایرانی در جهان شود.

    احد عظیم زاده در ۱۰ آذر ۱۳۳۶ در ده اسفنجان متولد شده است. احد عظیم زاده تنها ۷ سال داشت که پدرش را از دست داد و یتیم شدن او باعث شد که او نتواند به مدرسه برود.

    پس از کلاس اول ابتدایی مجبور شد پشت دار قالی بنشیند و قالیبافی کند. در ۱۳ سالگی روز ها را به قالی ‌بافی مشغول بود و شب‌ها درس می‌خواند. چاره‌ای نداشت، وسع مالی آن ها جز این اجازه نمی‌داد. آقای عظیم زاده بسیار زحمت کشید و آرزو داشت یا خلبان شود یا پول دار و برای رسیدن به این آرزو ها بسیار زحمت کشید .

    با ما برای مطالعه ادامه زندگی نامه عظیم زاده همراه باشید.

    زندگی نامه آقای عظیم زاده

    آقای عظیم زاده کار خود را با به دوش کشیدن قالی های کوچک و بردن آن از اسفنجان یا اسکو برای فروش آغاز کرد. در ابتدا کار از هرکدام از آنها یک یا دو تومان سود می‌کرد.

    پنج سال این چنین سخت کار کرد و بسیار دشوار بود اما پشتکار و اعتقاد به خدا و تحمل، سختی ها را برایش آسان می‌کرد.

    در ۱۸ سالگی موفق شد ۲۰ هزار تومان پس‌انداز کند، اما فشار های زندگی همچنان ادامه داشت تا این که او مجبور به ترک تحصیل شد.

    آقای عظیم زاده در این فکر بود که سرمایه اش را افزایش دهد تا بتواند کاری کند که قصد داشت یک کارگاه فرش بافی راه بیندازد.

    سراغ فامیل پدرش رفت و از او ۲۰ هزار تومان قرض کرد و ۶۰ هزار تومان هم از بانک وام گرفت و سرمایه‌اش  ۱۰۰ هزار تومان شد.

    وقتی این پول را به دست آورد تازه به این فکر افتاد که چه کار کند و چه ایده جدیدی را اجرا کند؟


    احد عظیم زاده

    احد عظیم زاده میلیاردر خودساخته ایرانی

    در زندگی نامه آقای عظیم زاده بیان شده است که او بسیار فکر کرد تا به این نتیجه رسید که با صادرات کارش را شروع کند اما او هیچ اطلاعاتی نداشت.

    او شنیده بود که کشور آلمان مرکز تجارت فرش است. ویزا گرفت و به هامبورگ رفت و در یک مسافر خانه اقامت کرد. به سالن ها و انبار های فرش آن جا سر زد.

    ویزای ۱۵ روزه سوئیس گرفت و به ژنو رفت. زبان هم بلد نبود اما در یک هتل با تاجری آشنا شد و او ایده اصلی را به آقای عظیم زاده داد: ایده ی او بافتن فرش گرد بود.

    در آن زمان در ایران فرش گرد بافته نمی شد و کیفیت تولید فرش و رنگ بندی ها هم مناسب نبود.

    سرانجام عظیم زاده به ایران بازگشت به ده خودشان رفت و ساختمانی اجاره کرد. دستگاه خرید، با ۱۰ درصد نقد و ما بقی به صورت اقساط و نخ های ابریشم را نیز قسطی خرید.

    او عقیده دارد که انسان باید ریسک پذیر باشد و خودش نیز ریسک کرد. با دستان خالی و از صفر شروع به بافتن فرش گرد کرد و چند نمونه که بیرون آمد سر و کله تاجران آلمانی پیدا شد و آنان به اسفنجان آمدند.

    در اولین معامله آن ها شش و نیم میلیون تومان نقد پرداختند و شش میلیون تومان هم چک دادند. آن شب عظیم زاده از شدت هیجان خوابش نبرد.

    کسب و کارش رونق گرفته بود و صادرات فرش هایش را به آلمان، ایتالیا، سوئیس، انگلیس، بلژیک و دیگر کشورها آغاز کرد.


    فعالیت های آقای عظیم زاده در دیگر کشور ها

    آقای عظیم زاده، میلیاردر صادرکننده فرش به بسیاری از کشور ها سفرکرده و ایده های جدید بسیاری دارد، او از موزه های فرش کشور های بسیاری بازدید کرده و از طرح ها اقتباس می کرد و با الهام از آن ها و تلفیق طرح ها، ایده های نو بیرون می‌داد. در این مدت سلیقه مشتریان را به خوبی شناخت و اصول کارش را یافت .

    او عقیده دارد احترام به مشتری از اصلی ترین مواردی است که باید به آن توجه شود مدتی بعد در بازدید از هتل های معروف جهان تصمیم گرفت وارد کار ساخت بزرگ‌ترین پروژه هتل کشور شود.

    تاکنون ۱۸۰ میلیارد تومان در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌ است. تمام مصالح این پروژه خارجی و بهترین است. سنگ برزیل، شیشه بلژیک، دستگیره در انگلیس و تاسیسات آلمانی است.

    کابین چهار آسانسور نیز از طلای ۱۸ عیار است. این هتل ۳۴۰ واحد مسکونی در ۲۵ طبقه، هفت طبقه سالن ورزشی، ۳۴ طبقه هتل، ۷ رستوران روی دریاچه، ۱۰ هزار متر شهر آبی، ۷۰ هزار متر زمین آمفی‌تئاتر، ۹۰ هزار متر زمین گلف و ۲ باند هلیکوپتر دارد.


    قو-الماس-خاورمیانه-عظیم-زاده

    هدف آقای عظیم زاده از احداث هتل ها

    آقای عطیم زاده هدفش تنها کارآفرینی است. تنها در پروژه آن هتل۶۰۰ نفر به طور مستقیم کار می‌کنند. او ۲ بار برنده تندیس الماس بزرگ‌ترین بیزینس‌ من جهان شده است و بزرگ ترین صادرکننده فرش کشور می باشد.

    او در طی ۲ سال خیر نمونه کشور شد او هم اکنون ۱۰۷۰ بچه یتیم را زیر پوشش خود دارد و با خود پیمان بسته است تا عمر دارد هر سال ۱۰۰ بچه به آن ها اضافه کند.

    او وصیت کرده‌ است وقتی فوت شد تا ۱۰ سال بعد از عمرش هر سال ۱۰۰ بچه یتیم اضافه شود و مخارج همه یتیم‌ها را از محل ارثش بپردازند. بعد از ۱۰ سال هم اگر بازماندگانم لیاقت داشتند، راه من را ادامه می‌دهند. او رفته رفته در بازار فرش معروف شد و مغازه ای در بازار بزرگ تهران افتتاح کرد. احد عظیم زاده سال ۱۳۸۰ با گرفتن تندیس طلایی از کشور انگلستان، به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان در زمینه فرش های دستباف ایرانی معرفی شد .

    در همین سال بود که، نمایشگاه فرشی در پاسداران تهران افتتاح شد و احد عظیم زاده همزمان با این اتفاق شرکت خانه فرش عظیم را به ثبت رساند.


    شرکت احد عظیم زاده

    اکنون شرکت او با برند «عظیم زاده» مشهور است این شرکت به عنوان یکی از برترین و بهترین برن های فرش جهان و نخستین برند فرش ایرانی است. زمانی که او هتل های مجلل و معروف جهان را دید، تصمیم گرفت وارد کار ساختن یکی از بزرگ‌ترین پروژه هتل کشور شود.

    او برای پروژه «قو الماس خاورمیانه» در مازندران ۱۸۰ میلیارد تومان هزینه کرد و مجتمعی بزرگ، مجلل و بی نظیری احداث کرد.

    مجتمع قو الماس خاورمیانه دارای سه برج است که دو برج آن  مورد استفاده مسکونی و تجاری است و برج سوم هتلی است مجلل و شامل ۳۸ طبقه و در فضای بین برج های مسکونی و هتل، مجتمع ورزشی احداث شده است.

    هر کدام از برج های مسکونی شامل ۲۱ طبقه است و در کل ۲۹۷ واحد مسکونی را در خود جای داده است.

    در طبقات زیرین برج های مسکونی سه طبقه مجتمع تجاری طراحی شده که در حدوده ۴۸۶ باب فروشگاه تجاری دارد. در انتها باید گفت که زندگی نامه احد عظیم زاده می تواند به بسیاری از انسان ها که در آغاز راه هستند ایده و انگیزه می دهد پس مطالعه آن بسیار مفید است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    به ما رأی بدهید!

    امتیاز کاربر: 3.45 ( 1 نتایج)

    pazirik

    شرکت دانش بنيان پويا پازيريک، بزرگ ترین تولید کننده ماشین آلات تمام اتوماتیک قالیشویی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا